Ugyan a Trimedia magyar mércével mérve óriási ügynökség - 2008-ban a consumer ügyfelekből származó bevétele 2,3 milliárd forintnyi fontot tett ki a PR Week szerint -, mégis megdöbbentem, amikor megtudtam, hogy éves szinten mennyit költenek a különböző kutatásokra. Elárulom: több mint ötvenmillió forintot.
Azt hiszem imádnának minket a kutatócégek, ha mi is ennyit tapsolnánk el egy évben náluk...
Hogy miért költenek ennyit erre? Azért, mert ez az egyik tuti módja a fontosabb nyomtatott napilapokba való bekerülésnek, amelyeknek azért még mindig nagy súlya van - a Sun-nak például 3 millió a példányszáma, de a többiek jelentős része is 1 millió fölött jár.
A tipikus kutatási eredményekről szóló sajtóközlemény általában 1-1,5 oldalas, a megszerzett adatok viszonylag kis hányada szerepel csak benne, viszont tele van nyomva az összes olyan fellengzős angol jelzővel, amitől gyűlölöm az angolszász eredetű sajtóanyagokat. A végén - és nem az elején!!! - mindig van egy bullshit-idézet a megbízótól, és ami a számomra legmeglepőbb az egészben, hogy ezt az újságok általában le is hozzák!
Hát igen :-)
VálaszTörlésA mi kutatásunk sokkal jobb volt ezeknél:)
VálaszTörlésMindig is tudni akartam, miért hallunk folyamatosan olyan k."érdekes" híreket a mi kis médiánkban, hogy brit kutatások alapján a veszett pockok inkább a házas embereket támadják meg, mint a gyomorfekélyeseket. Ennyire nincs dolguk ezeknek?! Vagy ennyire ki vannak tömve? Hát most már tudom, és ha nem lesz jobb dolgom, majd megköszönöm a PR-nak. Addig is egy valódi köszönet Sünike apukájának, hogy nem halok meg hülyén :-)
VálaszTörlésSzívesen máskor is!
VálaszTörlés2,3Mrdhoz képest az 50M az nekem nem úgy tűnik, mintha túlzásba vinnék a kutatást, hogy legalább azzal meg legyenek alapozva a sajtóközlemények, fura, ha ezek így átcsúsznak
VálaszTörlésZsombor, az otthoni aranyokhoz kepest ez nagyon sok sztem...
VálaszTörlésvery interesting question. will the continuation of this article?
VálaszTörlés