2009. június 24., szerda

Ötvennegyedik nap, Átalakulás!


A Wallace Collection épülete


Felnőtt belépőjegy: Ingyenes
Értékelés: 8/10
Ajánlott: Ebben a városban nem számít különlegesnek ez a gyűjtemény, amiatt mégis melegen ajánlom, hogy egyszerre képes megfelelni teljesen eltérő érdeklődésű emberek igényeinek

A hétvégi zsákmányaim közé levezetésként beraktam a Wallace Collectiont is, mint megtekintendő látványosságot. Már fogalmam sem volt arról, hogy ezt anno miért is jelöltem ki, hisz május óta már több ezer festményt, szobrot és plasztikát láttam, nem hittem volna, hogy egy újabb főűri művészeti gyűjtemény tudna újat mutatni.

Pedig tudott.

A palota jelentős része itt is mindenféle nippekkel van tele, az előbb felsoroltakon kívül az érdeklődők láthatnak még sok-sok szép kandallót, komódot, íróasztalt és egyéb bútordarabokat - ezeken a termeken szoktam már csak átszaladni. Viszont ami igazán fontos, az az, hogy négy szobát foglal el a fegyvergyűjtemény: több ezer hosszú kard, másfélkezes kard, pallos, tüskés buzogány, tőr, szablya, számszeríj, jatagán, láncing, teljes páncél, mellvért, katana, wakizashi és egyéb egzotikus fegyverek sorakoznak a tárlókban. Fényképezni a legnagyobb bánatomra nem lehetett, így nektek is el kell mennetek, ha látni akarjátok azt a sok csodát, amit én. Több mint egy órát töltöttem a négy teremben, gyönyörködve a szépséges fegyverekben, szinte már fájt a szívem otthagyni őket.

Azért szerencsére nem jöttem el teljesen üres kézzel, hoztam magammal egy kis emléket is. Van ugyanis egy szobájuk, ahol a középkori páncélok replikáit meg lehet fogdosni, sőt magadra is lehet ölteni. Természetesen nem haboztam élni a lehetőséggel, így az alábbi képeken szemlélhetitek meg átalakulásomat, hogyan lettem egyszerű turistából a százéves háború egyik hős lovagja!


Dani pólóban


Dani pólóban és mellvértben


Dani pólóban és a páncél alá veendő bőrkabátban


Dani páncélban


A hős lovag páncélban és sisakban, a gaz francőzusok megleckéztetésére készen!


8 megjegyzés:

  1. Hm, ez az utolsó kép, egyszerűen zseniális, lefordultam a székről, kollégáim meg nem tudták mi van :) (kár hogy kicsit elmosódott)

    VálaszTörlés
  2. Jovanna, kicsit nagy volt a sisak...

    VálaszTörlés
  3. Elkéstél, ha idejében érkezel Jeanne d'Arce nem máglyán végzí.

    VálaszTörlés
  4. Hanem a kardom hegyen? O ugyanis a gaz franciakkal volt...

    VálaszTörlés
  5. Pontosan. Tudat alatt ott van a nő benned."Jovanna"

    VálaszTörlés
  6. Hmmm, lássuk csak, érrdekes..., aztán kifejezetten ígéretes... mégis hová vezethet ez? Aztán már határozottan bizarr, de kitartok, most már nem adom fel... és boioioioinnnng, jön a brummafejbe!
    más ruci nem vót?

    VálaszTörlés