2009. június 3., szerda

Harmincharmadik nap, Angol konyha

Soroljátok fel nekem az angol konyhaművészet 5 remekét! Beefsteak, rendben, fish & chips, kicsit túlzás a gasztronómia körébe sorolni, de legyen, hússal töltött tészta, ez ugyan ehetetlen, de ok, paradicsomos szárazbab, már négynél járunk, marmite, broááááááááááááf, de akkor is tévedtem, megvan az 5. Mindenesetre maradjunk annyiban, hogy a legtöbb esetben Anglia nem a konyhája miatt vonzó a külföldiek számára...

Én eddig egyetlen helyi kajára szoktam rá, amit kifejezetten megkedveltem, ez a baked bean (in tomato sauce). Ez a sztaki szerint szárazbab-főzelék (paradicsommártásban), de sok rántást én nem találtam a konzervben, úgyhogy maradjunk a paradicsomos bab elnevezésnél.

Na szóval, ez a cucc azontúl, hogy bazi olcsó (28 pennytől egy fontig terjednek az árak a közértekben), ezerféle változatban kapható (sima, sószegény, virslis, vegavirslis, barbacue-s, stb.), még egész finom is! Már értem, hogy Piedone miért volt mindig olyan dühős, amikor zabálás közben megzavarták...

9 megjegyzés:

  1. Dublinban erre én is elsőként cuppantam rá.

    VálaszTörlés
  2. Igen, a pite hússal töltve, valami angol förmedvény, na azt nem bírtuk megenni.

    VálaszTörlés
  3. Kóstold meg a kidney pie-t (igen, vesével töltött pite), esküszöm, mindent visz és tisztíccsa a gyomrodat is:)
    Amúgy, ha már az angol konyhaművészetnél tartunk, elgondolkodtató, hogy a világ három legnépszerűbb szakácsa (Gordon Ramsey, J. Oliver és a két kövér csaj közül az, amelyik nem halt még meg), angol. Persze, más nemzetek tollával ékeskednek ők is...

    VálaszTörlés
  4. nincs jó kaja -ez tényleg így van.
    Hol vannak ők pl a mákos guba kulináris magaslataiatól? -Dani, ez újabb ok arra, hogy átreformáld az angol közgondolkodást, valamint elegendő arra, hogy megfelelő csatornákon elterjeszd, hogy rosszabbul élnek, mint 4 év múlva fognak.

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy gasztronómiailag ilyen nagy az egyetértés:)

    Kiss, mondjuk neked azért nem hiszek, ez a pités vese nekem elég bizarrul hangzik - ez majdnem olyan rossz lehet, mint Thaiföldön a sós-savanyú mangó:(((

    A három angol szakács sikere szerintem elsősorban az előadó-, és csak másodsorban a konyhaművészetüknek köszönhető, de persze lehet, hogy tévedek:)

    Mondtam már, hogy Kisnyúl palacsintát ígért be nekem?:)

    VálaszTörlés
  6. Tessék, hitetlen bitang!
    Képekkel is tudom dokumentálni, hogy a vesepite igenis létezik és undorító. Esetleg a vesés palacsintával megpróbálkozhattok Kisnyúllal:)

    http://images.google.hu/images?hl=hu&q=kidney+pie&um=1&ie=UTF-8&ei=7pEnSqS-Ds-Z_Aab0tnqAg&sa=X&oi=image_result_group&resnum=4&ct=title

    VálaszTörlés
  7. Felreertettel, en nem a letezeset vontam ketsegbe, hanem azt, hogy ez finom lehet...

    VálaszTörlés
  8. Nézz rá bármilyen étlapra, ma az angolok nemzeti étele a chicken tikka massala.
    Régi jó hagyomány az angol konyhát fikázni, teljes joggal. De ez régen volt. Azóta sok százezer bevándorló érkezett, és láss csodát... jókat lehet enni bármikor (még pár éve sem ebédelhettél SEHOL du 3 után!), és vannak európai kávézók (régen presszókávé garantáltan nyista). De ennyi elég a változásból - SAVE THE ALES!!!!

    VálaszTörlés
  9. Ez OK, de én ezt nem nevezem angol kajának...Mellesleg hol van nekem pénzem étteremre, amikor ott van a jó öreg ASDA:)

    VálaszTörlés