A galéria a Trafalgar térről nézve
Felnőtt belépőjegy: Ingyenes
Értékelés: 9/10
Ajánlott: Mindenkinek, aki már látott életében legalább egy olyan festményt, ami tetszett neki
Ma belevágtam. Összeszedtem minden bátorságom és elindultam felderíteni London egyik legidőigényesebb látványosságát, a Nemzeti Galériát, azaz a National Galleryt. Többezer festmény található itt az ezerkétszázas évek közepétől a huszadik század elejéig bezárólag. Mivel itt mindig volt pénz kultúrára - vagy egyszerűen csak volt idejük összelopkodni mindent, mint a franciáknak, ld. Louvre - a galéria gyűjteménye egyszerűen fenomenális. Az említett korszakból nehéz olyan igazán híres festőt említeni, akinek ne lógna legalább egy festménye valamelyik falon...
A sok csoda közül az alábbi képek tetszettek a legjobban:
Hans Holbein képét ha jobb szélről nézed, helyreáll az alul-középen látható tárgy perspektívája, és világosan látható lesz, hogy az egy koponya. Sajnos ez így nem jön le, de zseniális a drapéria textúrája - jobb, mint egy fénykép!
Jan Van Eyck Arnolfini házaspár című képéből az ufófejű kereskedő és a tükörben tükröződő pár - az egyikak talán maga a festő - fogott meg a legjobban. Brrr, ennek a mondatnak tiszta olvasónapló-íze van...
Avercamp a németalföldi festőiskolában nevelkedett, ahol tipikusak ezek a rettentő sok apró alakot felvomultató képek. Ebből a stílusból még Pieter Brueghel munkáit érdemes megnézni.
Henri Rousseau úgy festette ezt a dzsungelbéli jelenetet, hogy maga sosem járt ott, tudását könyvekből szerezte. Ahhoz képest egész jó lett:)
Renoir esernyőinek - illetve az előtérben levő kis - és nagylánynak - a varázsa csak élőben jön át, de azért bevágom ide, irigykedjetek csak, hogy ezt is láttam :)
Paolo Veronese képe nagyon vicces. A címe ugyanis Darius és családja Nagy Sándor előtt - azaz a téma akkor már közel kétezer éves, egyéb ismeretek híján azonban mégis korabeli ruhákba öltözteti képe szereplőit a reneszánsz festő.
Ha nem tudtátok volna, Turnernek ezt a képét választották a legjobb brit festménynek. Épp azt a jelenetet ábrázolja, amikor a forgalomból kivont Temeraire csatahajót utódja, egy gőzös a lenyugvó nap fényében elvontatja végső nyughelyére.
Henri Rousseau úgy festette ezt a dzsungelbéli jelenetet, hogy maga sosem járt ott, tudását könyvekből szerezte. Ahhoz képest egész jó lett:)
Seurat fürdőzői csodálatos példája a pointillizmusnak - fölösleges magyarázni, imádom!
Renoir esernyőinek - illetve az előtérben levő kis - és nagylánynak - a varázsa csak élőben jön át, de azért bevágom ide, irigykedjetek csak, hogy ezt is láttam :)
A XXI. században a fotóipar eddig elsősorban a megapixelháborúról szólt - legyen minél nagyobb a felbontás, az a tuti. Érdekes, hogy egy évszázaddal korábban pont fordított volt a trend: a nagyon élethű, már-már fényképszerű ábrázolások helyett ilyen "alacsony felbontású" képeket kezdtek csinálni...és mennyivel jobban nézett ki!
Az őrültség önmagában kevés.Az illetőnek több szemmel kell rendelkeznie, mint füllel, valamint nagyon kell szeretnie az abszintot.
VálaszTörlés