2009. május 14., csütörtök

Tizenharmadik nap, London toronyházai I.


Felnőtt belépőjegy: Ingyenes
Értékelés: 9/10
Ajánlott: A modern építészet kedvelőinek

A vasárnap délután jelentős részét londoni toronyházak között sétálva mulattam. Habár baromira fújt a szél és rajtam csak egy póló volt - mármint a felsőruházat tekintetében -, képtelen voltam elszakadni tőlük. Csak még egyet, csak még egyet, csak még egyet - így töltöttem el kb. 2 órát a társaságukban. Az ekkor készült fotók egy részét szeretném megosztani veletek.

És miért I.? Azért, mert London pénzügyi negyede, a Canary Wharf eddig kimaradt nekem, ott még sok-sok felhőkarcoló vár fotózásra...

Innen zavartak el azzal a felkiáltással, hogy ezt az épületet tilos (!) fotózni...

Jelenleg is épülő toronyház gyönyörű ablakokkal

Az előbbi két toronyház találkozása

Dettó, csak kicsit más szögből

Az előbb említett csodálatos ablakok

Nem tudtam eldönteni, hogy a tágabb...

...vagy a szűkebb verzió a hatásosabb - szerintetek?

Olyanok, mint egy sárkánygyík pikkelyei...

Tükröződés I.

Tükröződés II.

Az előbb tükrözött Lloyds torony - stílusra tiszta Pompidou színek nélkül

És megint a Lloyds, bal oldalon az imént még tükörként szolgáló karcolóval

30 Saint Mary Axe (ez nem a templom neve), avagy közismertebb nevén az "Uborka"

Az "Uborka" töve

Akik mindazt, amit én alulról fotóztam, felülről szeretné látni, látogasson el ide és ide, megéri...
























9 megjegyzés:

  1. :) Es a szukebb vagy a tagabb verzio tetszett jobban az ablakos-eges-lampaoszlopos kepbol?

    VálaszTörlés
  2. Nekem e g y f o r m á n tetszik mid a kettő

    VálaszTörlés
  3. Epp ma jartam eloszor Canary Wharf fele gyalogosan (eddig mindig csak DLR-rol lattam), nagy kedvenc helyem lett, ugyhogy elhataroztam, jovok majd ide fotozni. De hatha nem kuldenek el mindenhonnan :)

    VálaszTörlés
  4. Te a Spottr-os TcT-vagy?:) Aha, az:) Akkor van közös ismerősünk, Mr. Dojcsák:)

    VálaszTörlés
  5. Erre szoktak mondani, hogy kicsi a vilag ;]

    Erdekes igy visszaolvasva is kovetni a blogodat, foleg, hogy nagyjabol ugyanakkor erkeztunk Londonba :)

    En csak a spottr-en vezetem a Kultursokk rovatot fotokkal, amiket itt keszitettem, kulon blogot nem igazan vezetek londoni kalandjaimrol :)

    Sok sikert!

    VálaszTörlés
  6. Jaja, kicsi, különösen a magyar weben:)

    Kár, pedig kíváncsi lennék, hogy másnak hogy jönnek le ezek az élmények...

    Egy közös sörözés esetleg vmikor?

    VálaszTörlés
  7. Vigyázzatok ezzel a fotózással. Mostanában rengeteg rémtörténetet hallottam arról, hogy Londonban, még a turisták által felkapott helyeken is, a rendőrség vezgálja a hobbifotósokat.

    Momentán nem tudom, hogy "csak" elzavarnak-e, vagy akár le is tartóztatnak terrorgyanú miatt. (A Metropolitan Police emberei állítólag kimondottan bunkók, és csak a Cityben nem ők vannak.)

    VálaszTörlés
  8. Hmm, eddig nekem csak a biztonsagi orokkel volt gondom...Mondjuk en az arabos borommel valszeg konnyuszerrel ki tudnam magyarazni magam :)

    VálaszTörlés