2009. május 12., kedd

Tizenegyedik nap, Metró

Hatalmas metróhálózat van Londonban, bár meglepően aránytalan. A 14 vonalból csak pár néz át a déli városrészbe, de azok is csak pár megálló erejéig. Igen, jól sejtitek, én délen lakom.


Maguk a metróluljárok rettentő zegzugosak - a Kontroll asszem sokkal hitelesebben leforgatható lett volna itt - képeket azonban nem tudok róluk mutatni, mert tilos a fényképezés.

Két dolgot azonban mégis megörökítettem. Az egyik maga a metrókocsi, ami rettentő klausztrofób - nem elég, hogy keskenyebb és alacsonyabb, mint a mi jó üreg szovjet metróvagonjaink, hanem ráadásul még sátortetőszerűen csökken is a belmagassága! Amikor először utaztam vele, szabályosan rosszul éreztem magam...


A másik pedig a mozgólépcső. Képzeljétek, itt működik az a rendszer, hogy MINDENKI, aki nem siet, a mozgólépcső jobb oldalára áll, a hozzám hasonló örökmozgók pedig zavartalanul le- vagy felsétálnak a bal oldalon. Zseniális!










2 megjegyzés:

  1. csak azt nem értem, hogy a metróban miért jobbra tars van, amikor a közlekedésben balra tarts... hülyeangolok

    VálaszTörlés
  2. Még csak most jöttél rá, hogy hülyék?

    VálaszTörlés