Mekkora ötlet? Egy csávó, Muck Rack - vajon ezen a néven anyakönyvezték? - kitalálta, hogy az újságírók túlterheltségére és egyéb tényezőkre hivatkozva bevezeti új szolgáltatását, az egysoros, Twitteren terjesztett sajtóközlemény műfaját. Az egy sorba linket is lehet illeszteni, így az érdeklődő természetesen könnyen eljuthat a teljes sajtóközleményhez. A szolgáltatás természetesen fizetős, karakterenként 1, de üzenetenként minimum 50 dollárba kerül, és Muck Rack jelenleg 3528 Twitter-követőjén kívül még azokhoz is eljut, akik meglátogatják a honlapját. A Mashable szerint egyelőre semmi előnye nincs ugyan a dolognak, mégis sikeres lehet, ha kellően sok újságíró, illetve PR-os ráharap a dologra.
A kezdeményezés mindenképpen érdekes, és az ötlet jutalmat érdemel, de a dolog üzleti modellje szerintem kicsit egyfajta fordított pilótajátékhoz hasonlít: ha rajtad kívül lesz elég ökör, aki egy ilyen, jelenleg nem sok előnnyel - hisz releváns célozhatóságról természetesen szó sincs - kecsegtető szolgáltatást igénybe vesz, akkor elképzelhető, hogy hamarosan valódi előnyöket, valódi közösséget-közönséget is fogok tudni kínálni az ügyfeleimnek.
Kíváncsian várom, hogy mi lesz a kezdeményezés sorsa, mindenesetre meglepődnék, ha nagy sikert aratna a dolog - persze az nem kizárt, hogy pár ezer dollárral gazdagabb lesz. Szerintetek ennek az ötletnek mikor születik meg a magyar koppintása? A Sajttaj.hu egyelőre nem túl aktív Twitteren...
Mindazonáltal nem tartom halva született ötletnek a kezdeményezést. Könnyen el tudom képzelni, hogy a céges sajtóközlemény-áradatba és az MTI-hírek színvonalába belefáradt újságírók szívesen csemegéznének egy ilyen csatornában, hírek után kutatva, ha kellően jól szegmentálva lennének azok. És ti mit gondoltok?
Hát, nem tudom. Két problémát látok ezzel.
VálaszTörlésAz egyik, amit mondasz, mármint hogy nem lehet jól szűrni a közleményeket.
A másik meg az, hogy a twitteren terjesztett sajtóközlemény azért alapból is kicsit faramuci dolog. Úgy értem, hogy a twitter interaktív, valós idejű kommunikációs csatorna, a közlemény meg kb. ennek az ellentéte. Olyasmi ez, mint amikor HD tévén VHS-t nézünk.
Talán pont hírügynökségeknek - esetleg nagyobb portáloknak - lenne érdemes követni az ilyen twitterereket. Attól aztán meg fényévekre vagyunk, hogy ők fizessenek ilyesmiért.