2009. július 23., csütörtök

Nyolcvannegyedik nap, Twitterre optimalizált sajtóközlemény?


Mekkora ötlet? Egy csávó, Muck Rack - vajon ezen a néven anyakönyvezték? - kitalálta, hogy az újságírók túlterheltségére és egyéb tényezőkre hivatkozva bevezeti új szolgáltatását, az egysoros, Twitteren terjesztett sajtóközlemény műfaját. Az egy sorba linket is lehet illeszteni, így az érdeklődő természetesen könnyen eljuthat a teljes sajtóközleményhez. A szolgáltatás természetesen fizetős, karakterenként 1, de üzenetenként minimum 50 dollárba kerül, és Muck Rack jelenleg 3528 Twitter-követőjén kívül még azokhoz is eljut, akik meglátogatják a honlapját. A Mashable szerint egyelőre semmi előnye nincs ugyan a dolognak, mégis sikeres lehet, ha kellően sok újságíró, illetve PR-os ráharap a dologra.

A kezdeményezés mindenképpen érdekes, és az ötlet jutalmat érdemel, de a dolog üzleti modellje szerintem kicsit egyfajta fordított pilótajátékhoz hasonlít: ha rajtad kívül lesz elég ökör, aki egy ilyen, jelenleg nem sok előnnyel - hisz releváns célozhatóságról természetesen szó sincs - kecsegtető szolgáltatást igénybe vesz, akkor elképzelhető, hogy hamarosan valódi előnyöket, valódi közösséget-közönséget is fogok tudni kínálni az ügyfeleimnek.

Kíváncsian várom, hogy mi lesz a kezdeményezés sorsa, mindenesetre meglepődnék, ha nagy sikert aratna a dolog - persze az nem kizárt, hogy pár ezer dollárral gazdagabb lesz. Szerintetek ennek az ötletnek mikor születik meg a magyar koppintása? A Sajttaj.hu egyelőre nem túl aktív Twitteren...

Mindazonáltal nem tartom halva született ötletnek a kezdeményezést. Könnyen el tudom képzelni, hogy a céges sajtóközlemény-áradatba és az MTI-hírek színvonalába belefáradt újságírók szívesen csemegéznének egy ilyen csatornában, hírek után kutatva, ha kellően jól szegmentálva lennének azok. És ti mit gondoltok?

1 megjegyzés:

  1. Hát, nem tudom. Két problémát látok ezzel.

    Az egyik, amit mondasz, mármint hogy nem lehet jól szűrni a közleményeket.

    A másik meg az, hogy a twitteren terjesztett sajtóközlemény azért alapból is kicsit faramuci dolog. Úgy értem, hogy a twitter interaktív, valós idejű kommunikációs csatorna, a közlemény meg kb. ennek az ellentéte. Olyasmi ez, mint amikor HD tévén VHS-t nézünk.

    Talán pont hírügynökségeknek - esetleg nagyobb portáloknak - lenne érdemes követni az ilyen twitterereket. Attól aztán meg fényévekre vagyunk, hogy ők fizessenek ilyesmiért.

    VálaszTörlés