2009. július 29., szerda

Nyolcvankilencedik nap, Vacsora Rubynál


Ma este Rubyéknál vacsoráztam, Aya, Ruby japán felesége volt a szakács. Mivel udvarias gyerek vagyok, vittem virágot is, így nyugodtabb szívvel zabáltam tele magam a sok finomsággal. Aya ugyan már 10 éve Londonban él, de szerencsére még mindig nem szokott rá a mikrohullámú főzéstechnikára, így a sok előrecsomagolt szar után végre valami normális kaját ehettem.

A levesekért ugyan nem különösebben vagyok oda - mondjuk egy Mimos-féle krumplis gombalevesre már nagyon vágyom -, de a miszólevest derekasan legyűrtem. Ez valami drappos színű átlátszatlan, erősen sós folyadék, amibe jó sok zöldséget fojtanak bele. Végülis emberi fogyasztásra alkalmas...

A vacsi többi része azonban vitán felül isteni volt! Ettünk egyrészt egyfajta japán tojásos omlettet vmi barna szósszal, vékony csíkokra szeletelt rántott disznót - "speciális japán étel, Danny, ettél már ilyet?", kaptam a kérdést, amire váálaszul csak elmosolyodtam - másik féle barna szósszal, valamint egyfajta nudlit, amibe valami ehető anyag volt csomagolva - hogy darált hús vagy zöldségpüré, azt meg nem mondom, mindenesetre isteni volt, és ezt is az első barna szószba kellett mártogatni! Az egészt még egy brokkolis spárgasaláta kísérte, ami bármennyire is rosszul hangzik, nagyon jó volt, úgyhogy én vígan falatoztam még akkor is, amikor Rubyék már rég abbahagyták a zabálást.

Desszertként gyümölcsöket fogyasztottunk, amire meringue-t tört Aya. Ez a furcsanevű valami asszem egész egyszerűen felvert tojáshab megszárítva, mindenesetre gyümölcsökkel együtt határozottan nem rossz.

Vacsi után Wii-ztünk egyet - nem tudna valaki kölcsönadni egyet egy hétvégére, szeretném kipróbálni, hogy egy 55 cm-es tévén mennyire élvezhető - majd pedig távozáskor kezembe nyomtak egy adagot a vacsora maradékaiból - úgy látszik feltűnt nekik, hogy ízlett a japán konyha:)

6 megjegyzés:

  1. A WII-ről én ezért is tettem le egy időben, mert úgy éreztem az otthoni megoldásban nem csak a WII-t és a játékokat kell megvenni hozzá (kb 100e értékben mindenestül), hanem egy új tv is kellene hozzá, és arra egyelőre nem éreztem késztetést, ezért maradtam eddig meg nélküle

    VálaszTörlés
  2. Próbáltad a sajátohoz hasonló méretű tévén? Mert én nem vagyok biztos benne, hogy annyira rossz az...

    VálaszTörlés
  3. Se paprikás csirke?, se töltöttkáposzta? Ezek szeretnék, ha minél előbb hazajönnél.

    VálaszTörlés
  4. Paprikás csirkéről éppenséggel esett szó - amikor Aya tíz éve Londonba érkezett, egy magyar családnál lakot, ahol a nagymama sokszor csinált neki paprikás csirkét, amit imádott. Idén márciusban, amikor Budapestre látogatott, véletlenül azt rendelt egy étteremben, és hirtelen felidéződött az összes emléke - tíz éve nem evett ilyet.

    Uhh, sztem én sem ettem már legalább egy éve...

    VálaszTörlés
  5. ajaj... mákos guba, vagy csak simán gyümölcslé keksszel nem volt?:)

    VálaszTörlés
  6. Mákos gubának nem örültem volna, mert az lesz a vasárnapi vacsim, már megrendeltem Kisnyúltól:)

    VálaszTörlés